Ongeveer één keer per maand bouwen we een ABNAMRO kantoor om tot een echte tv-studio. Dan vinden de opnames plaats van 60 Minutes. Hierin kan het personeel van de bank een uur lang vragen afvuren op de hoofdgast.
In 60 Minutes wordt de confrontatie niet uit de weg gegaan. Veel personeelseden zijn namelijk bezorgd over de toekomst van de bank en hun eigen positie. Ze willen weten hoe de bank er over tien jaar uit ziet en of de bank in zijn huidige vorm dan nog wel bestaat. Goede vraag maar wie het weet mag het zeggen.
We leven in een tijd waarin grote spelers als Google en Apple graag onze portemonnee willen beheren. En er is dit jaar zelfs een nieuwe bank opgestaan die alleen maar bestaat uit een app: Bunq. Voor ABNAMRO is het zaak om alert te blijven reageren op de veranderende wereld.
De setting van 60 Minutes is te vergelijken met College Tour van Twan Huys waarbij een zaal vol studenten alles mag vragen aan de hoofdpersoon. De hoofdpersoon is altijd een topper in zijn of haar vakgebied. Twan Huys zag College Tour voor het eerst op de Amerikaanse televisie toen hij correspondent was in New York en ‘haalde’ dit programma in 2007 naar Nederland. In oktober 2014 was het de beurt aan bestuursvoorzitter Gerrit Zalm. Zal hij aan 60 minuten genoeg hebben?